Нові фільтри для Monitor Audio Bronze 100
До мене звернувся замовник з проблемою: звучання його акустичних систем Monitor Audio Bronze 100 видається “стисненим”, вокал та живі інструменти звучать не виразно.
Тож давайте розберемось в чому проблема та як можна виправити ситуацію.
Для початку короткий опис цих акустичних систем.
Monitor Audio Bronze 100 – класичний “поличник” 2-смугової конфігурації з 8-ми дюймовим мід-басовим динаміком і ВЧ-динаміком з алюмінієвою купольною мембраною. Конструкція корпусу традиційна: прямокутний МДФ-бокс, з одним вертикальним ребром жорсткості та тиловим розміщенням порту фазоінвертора. Фірмова фішка – кріплення низькочастотного динаміка за допомогою одного довгого болта ззаду, який проходить наскрізь через весь корпус і закручується в керн магнітної системи НЧ динаміка, прикольне конструктивне рішення )
Тестове прослуховування.
За першими враженнями звучання видається цілком нормальним, масштабним, динамічним, тональний баланс в цілому більш-менш коректний. Але через де-який час уважного прослуховування записів різної музики, складається враження дещо спрощеного, відстороненого звучання. Особливо вокалу та живим інструментам не вистачає виразності. Але це суб’єктивні враження, подивимось об’єктивно що покажуть виміри амплітудно-частотної характеристики цих систем.
Виміри частотних характеристик показують типову “сідлоподібну” форму частотної характеристики. Що це означає? На графіку можна побачити плавне зниження середніх частот відносно рівня низьких і високих частот, тобто форма АЧХ нагадує форму сідла. Власне це і є причиною недостатньо виразного звучання, адже середньочастотний діапазон є основою для виразного звучання, а він, як показують виміри занижений на -4 дБ. Нерівномірність частотної характеристики складає ±3 дБ
Докладніше про “сідлоподібну АЧХ” і чуму їй віддають перевагу виробники АС можна прочитати на сторінці “НАЛАШТУВАННЯ АКУСТИЧНИХ СИСТЕМ“
Інші заміряні характеристики, передатні характеристики фільтрів та імпеданс:
На графіку частотних характеристик фільтрів добре видно що саме завдяки фільтрам акустичні системи мають так звану “сідлоподібну АЧХ”: фільтр низьких частот (зелена крива) настроєний таким чином що знижується рівень середніх частот починаючи з 200 Гц, також в схемі фільтра передбачений режекторний ланцюжок настроєний на частоту 4.3 кГц. Високочастотний фільтр також формує підйом на високих частотах відносно середньчастотного діапазону. Графік імпедансу показує мінімальний опір 4.5 Ом, звукові котушки обох динаміків також мають опір 4 Ом, хоча опір акустичної системи вказаний виробником 8 Ом, думаю це помилка.
Проаналізувавши конфігурацію фільтрів Bronze 100, зазначу що інженери Monitor Audio зробили дуже грамотну схему, яка є оптимальною для цих динаміків. Але інженери також свідомо створили цим акустичним системам “сідлоподібну АЧХ”, акуратно просадивши середньочастотний діапазон на 4 дБ. Це може здаватись не значною величиною порівняно з іншими акустичними системами, наприклад B&W 683 S2 (читайте про апгрейд цих акустичних систем за посиланням).
Нові кросовери для Monitor Audio Bronze 100
Принципову схему нових кросоверів я залишив базову з незначними змінами. Але за допомогою ретельної настройки нових фільтрів я прибрав нерівномірність частотної характеристики, застосував інші номінали деталей та встановив більш якісні компоненти фільтрів: котушки індуктивності Vajd Audio, конденсатори Monacor.
Характеристики акустичних систем Monitor Audio Bronze 100 із новими кросоверами:
АЧХ MA Bronze 100 після апгрейду передатні функції нових фільтрів MA Bronze 100 імпеданс MA Bronze 100 після апгрейду
Із новим фільтрами нерівномірність частотної характеристики зменшена до величини ±2 дБ і головне – середні частоти тепер не мають провалу відносно країв частотного діапазону.
Звучання після настройки.
Вокал та живі інструменти повернулись на передній план, тепер вони не відсторонено передаються, а повноцінно та виразно.
А також слідкуйте за новинами на нашій сторінці у Facebook: