Створюємо не лише власні акустичні системи, але й робимо реставрацію, ремонт, тюнинг брендових АС.
Так, вони іноді ламаються, втрачають зовнішній вигляд, потребують профілактики тощо. Але основне – з часом АС можуть трішки (чи не трішки) набридати своїм характером звучання що в них заклав виробник. Звісно ж якість звучання не втрачається з часом якщо АС справні, втрачається головне – цікавість до музики якщо звучання АС не налаштоване належним чином розробником. Не секрет що звучання АС далеко не всіх (навіть відомих) брендів наближено до ідеалу, і напевно кожен досвідчений меломан чи аудіофіл з цим стикався. Тож повертаємо привабливий зовнішній вигляд і головне – життя у звучання АС!
Revel Performa M20 – полчні акустичні системи американського виробника.
Реконструкція
Корпус. Добротний, масивний, з ребрами жорсткості в потрібних місцях, практично глухий – ідеальна конструкція для класичного «поличника». Відреставрований, отримав нове матове чорне покриття, а декоративні рамки нову акустичну тканину. Порт фазоінвертора скоригований по частоті настройки на третину октави вище для ще кращого узгодження з басовим динаміком.
Динамічні головки. Фірмові мідбасові драйвери Revel пройшли ретельну діагностику та незначний ремонт. Чудові драйвери з гарними характеристиками і неймовірною здатністю до перевантаження. Один з твітерів Revel нажаль не вдалось відновити до необхідних параметрів, тому місце фірмових ВЧ динаміків зайняли не менш фірмові Seas, модель H1147. Це також ВЧ динамік з купольною металевою діафрагмою та додатковою задньою камерою.
Фільтри.
Повністю нова схема, відключені атенюатори високих та низьких частот, додана схема компенсації імпедансу.
Нова настройка фільтрів, нове звучання.
Технічні подробиці настройки:
Фільтр низькочастотного драйвера 1-го порядку із режекторним контуром настроєним на частоту 7.5 кГц. Частотну корекцію фільтр починає здійснювати із частоти 200 Гц, плавно нахиляючи характеристику до 2 кГц на величину -7 дБ. Режекторний контур прибирає зайвий «викид» АЧХ низькочастотного динаміка. Високочастотний фільтр 3-го порядку також підібраний із урахуванням власної АЧХ твітера. Динамічні головки електрично включені в протифазі. Частотні характеристики фільтрів «дзеркальні» до частотних характеристик драйверів, таким чином загальна АЧХ акустичної системи із новими фільтрами максимально наближена до лінійної. Нерівномірність АЧХ складає +/- 3 дБ в діапазоні 60 Гц … 25 кГц, а в найбільш важливому середньо-частотному діапазоні знаходиться в межах +/- 1.5 дБ. Схема компенсації імпедансу вирівнює опір акустичної системи в частотній області 125 Гц … 25 кГц до величини 5 Ом (+/- 0.7). Схема передбачена для коректної роботи лампових підсилювачів з «не нульовим» вихідним опором.
Деталі фільтрів.
Традиційно котушки індуктивності українського виробництва Vajd Audio. Конденсатори німецького виробника аудіо компонентів Monacor.
Упереджуючи досить часті питання щодо використання котушок індуктивності на феритових осердях та електролітичних конденсаторів: котушки індуктивності підбираються таким чином щоб зменшити вплив їх активного опору на характеристики фільтрів і при цьому «вписатись» в розумні межі габаритних розмірів. Електролітичні неполярні конденсатори (або полярні подвоєної ємкості із зустрічно-послідовним включенням) використовуються в ланцюжках схем що працюють в діапазоні частот до 2…3 кГц. В даному випадку «електроліти» знаходяться в схемі компенсації імпедансу. Значні габарити плівкових чи метало-паперових конденсаторів потрібних номіналів цілком можна замінити невеликими електролітичними конденсаторами без негативного впливу на звучання із дотриманням вимог частотного діапазону та точності їх номіналів.
І на завершення кілька світлин фільтрів які я зробив випадково, але вони мені видались цікавими, схожими на нічне місто )