Апгрейд Canton Ergo SC-L

Друга пара акустичних систем Canton, яка побувала в моїй майстерні.

Конструкція Canton Ergo SC-L

3-мугові акустичні системи з парою низькочастотних 8-ми дюймових драйверів, одним середньо-частотним та одним високочастотним драйверами.
Середньо та високочастотні драйвери ідентичні драйверам старшої моделі Canton Ergo 120 DC
Акустичне оформлення – фазоінвертор з портом на передній панелі.

CANTON ERGO SC-L

Характер звучання також дуже схожий з моделлю Ergo 120 DC – класична настройка АЧХ U-подібної форми.
Характеристики Canton Ergo SC-L з оригінальними кросоверами:

АЧХ
Передатні функції фільтрів
Імпеданс

Фабричні кросовери Canton Ergo SC-L :

Плати фільтрів виготовлені досить якісно, але на мою думку є гарним прикладом over-engineering. В даному випадку вражає кількість резисторів, які присутні в кожному з ланцюгів. З точки зору настройки – це зручний спосіб регулювання характеристик фільтрів (в певних межах) без необхідності зміни номіналів конденсаторів чи котушок індуктивності. Але таких самих передатних характеристик фільтрів можна досягти шляхом підбору номіналів котушок і конденсаторів без застосування зайвих резисторів. І вводити їх в схеми коли це дійсно необхідно. Мені більш до вподоби проектування кросоверів починаючи від простих схем із поступовим їх ускладненням якщо ці ускладнення реально покращують об’єктивні характеристики АС та суб’єктивне сприйняття звучання.


Апгрейд та нова версія кросоверів

Характеристики після апгрейду:

АЧХ
Передатні функції фільтрів
Імпеданс

За допомогою настройки нових фільтрів сформована більш рівномірна АЧХ, вона не має провалу на середніх частотах та від’ємного їх нахилу (від нижньої середини до верхньої). Загальна рівномірність АЧХ складає +/- 2 дБ в діапазоні 50 Гц … 16 кГц. Із фабричною настройкою фільтрів цей показник складав більш ніж +/- 5 дБ в тому ж частотному діапазоні.

Принципова та монтажні схеми нових кросоверів

Нова схема кросоверів доволі проста – це фільтри 2-го порядку на перетині всіх 3-х смуг.
Середньочастотні драйвери “MF M” та високочастотні “HF T” повинні бути включені в протилежній полярності до низькочастотних драйверів “LF W”.
Присутність подільника напруги із потужних 20 Вт резисторів в схемі фільтрів низькочастотних динаміків “LF W” зумовлена тим що чутливість пари цих динаміків вища за чутливість середньочастотних “MF M”.
Опція підключення bi-wiring також збережена: плати низькочастотних та високо-середньочастотних фільтрів підключаються окремо до відповідних терміналів.
Нові плати кросоверів встановлюються на ті самі кріплення що і фабричні:

Доступ до плат кросоверів здійснюється через отвори НЧ динаміків.
Також я рекомендую зменшити кількість звукопоглинального матеріалу всередині об’єму НЧ динаміків. Залишити його розташованим на внутрішніх бокових і задній стінках корпусу і прибрати в зоні розташування порту фазоінвертора. Звукопоглинач фактично блокує роботу ФІ через занадто велику кількість і близьке розташування. Це дозволить дещо розширити відтворення низьких частот і додасть відчуття більш глибокого басу.

Звучання після апгрейду

Тональний баланс відчутно прозоріший за рахунок мінімізації характерних забарвлень. Звучання більш виразне, цілісне, емоційне і водночас комфортне для довготривалого прослуховування.
Власик цих акустичних систем надіслав мені такий відгук після апгрейду:
“Звук подобається! Став м’яким і таким що тебе огортає.”

Додаткова інформація

Акустичні системи Canton Ergo SC-L та Canton Ergo 91 DC побудовані на базі однакових драйверів з однаковою їх компоновкою в корпусі та мають однакове акустичне оформлення.
Маркування драйверів по каталогу Canton:
НЧ – 5943/6685
СЧ – 5916
ВЧ – 5990

Кросовери розроблені для апгрейду Canton Ergo SC-L підійдуть без змін для апгрейду Canton Ergo 91 DC


Якщо ви є власником цих акустичних систем і бажаєте покращити якість їх звучання, ви можете виготовити кросовери за моїми кресленнями чітко дотримуючись номіналів елементів та принципових схем.
Але якщо у вас немає навичок та інструментів для виготовлення кросоверів, ви також можете замовити готові плати кросоверів і вам лише необхідно буде встановити їх замість фабричних у ваші Canton Ergo SC-L чи Ergo 91 DC.
Для замовлення плат кросоверів або будь-яких питань, будь ласка звертайтесь за цими контактами

Comments are closed.